corono

 

Coronamaatregelen en de gevolgen voor jou als klant.

Notariskantoor Ten Brinke is "gewoon" geopend en we blijven klanten helpen. Hierbij zullen wel de richtlijnen van het RIVM en de KNB worden gevolgd. Belangrijke zaken daarbij zijn het regelmatig handenwassen door de aanwezige medewerkers en het hanteren van 1,5 meter afstand tussen de klanten/bezoekers.

 

Wat merk je daar als klant van?

Ondanks de welkome versoepelingen zijn er nog steeds bepaalde spelregels waar rekening mee gehouden moet worden. Die spelregels zijn er niet om onbeschoft te zijn, maar uit bescherming van de andere, soms oudere of zwakkere, klanten en ook uit bescherming van de medewerkers. Door mijn kantoor te betreden, ga je akkoord met deze spelregels.

 *Heb je gezondheidsklachten?

Neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact op via 075-6474040. Dan zal gekeken worden naar de mogelijkheden die er zijn. Ook als je twijfelt verzoek ik je contact op te nemen. 

 *Ben je onlangs in een gebied geweest waar code oranje of rood voor geldt?

 Neem dan contact op met mijn kantoor en verplaats je afspraak als je afspraak binnen een periode van 11 dagen na terugkomst uit een dergelijk gebied valt. 

 * Wie is waar welkom?

Alleen als je vooraf een afspraak hebt gemaakt voor de ondertekening van een notariele akte, ben je welkom op mijn kantoor. 

Ben je zelf slecht ter been en/of heb je iemand die je komt brengen? Beperk dat dan ook tot maximaal één persoon die met je meekomt. Let wel: diegene mag niet aanwezig zijn bij het gesprek met mij of mijn medewerker en/of de ondertekening van de akte(n).

Ik verzoek ook iedereen om niet naar mijn kantoor te komen als het niet echt nodig is. Dit houdt in dat alleen de mensen die een akte komen tekenen, mijn kantoor in mogen en eventueel in de spreekkamer plaats mogen nemen.

Leveranciers kunnen, tenzij er vooraf andere afspraken zijn gemaakt, hun bestelling plaatsen in de entreehal op de begane grond en zich melden via de intercom.

Onaangekondigd/spontaan bezoek kan zich in de entreehal melden via de intercom. Op dat moment zal gekeken worden of het mogelijk is om toegang te verlenen of dat er een afspraak gemaakt moet worden.

* Aanmelden bij toegangsdeur

De toegangsdeur in de hal is gesloten. Je kunt je melden via de intercom. Als je een afspraak hebt, zal de deur op afstand geopend worden.

* Geen koffie of thee bij de afspraak

Om te voorkomen dat de medewerkers op een kortere afstand dan 1,5 meter van de klant(en) moeten komen, kan ik op dit moment geen koffie of thee aanbieden als je op bezoek komt.

* Volmacht

Voor een deel van de afspraken om een akte te tekenen, is het ook mogelijk om dat via een volmacht te doen. Aan verkopers van een woning zal daarom bij voorbaat een volmacht opgesteld worden. Bij het toesturen van de volmacht zal ook de verdere procedure over de wijze waarop de volmacht getekend kan worden worden uitgelegd. Het gebruik van een volmacht is in dat geval niet optioneel.

Per afspraak en per dossier zal bekeken worden of het mogelijk is om dit via een volmacht of andere wijze te kunnen regelen. Als dat mogelijk is, zal er contact opgenomen worden.

* Geen handen schudden

Aan bezoekers van het kantoor zal geen hand gegeven worden. Om 1,5 meter afstand te kunnen houden, zullen ook de variaties op handenschudden, zoals "ellebogen" niet gedaan worden.

 * Thuiswerken

Een deel van de medewerkers werkt voorlopig nog steeds thuis. De thuiswerkende medewerkers hebben alle faciliteiten tot hun beschikking en zijn ook telefonisch bereikbaar. Het kan echter zijn dat de medewerker die u wilt spreken niet op kantoor aanwezig is en telefonisch niet bereikbaar is. Uiteraard zal dan een bericht achtergelaten worden en zal contact met u gezocht worden.

* Telefonische bespreking / Video-gesprekken

Een (voor)bespreking voor het opstellen van een of meer akten zal in beginsel per telefoon of met een videogesprek/beeldbellen plaatsvinden. Op deze manier kan ook een thuiswerkende medewerker een bespreking voeren zonder op kantoor aanwezig te hoeven zijn. Alleen afspraken voor het tekenen van een akte, vinden op mijn kantoor plaats. 

* Contante betaling

Contante betalingen worden op dit moment niet aangenomen. Een betaling kan óf vooraf per bankoverschrijving óf middels pin-betaling plaatsvinden.

* Laatste stand van zaken

Op dit deel van de website zal de laatste stand van zaken worden geplaatst.

 

Ik hoop op je begrip voor het eventuele ongemak en je snel weer met open deuren en koffie of thee te kunnen ontvangen.

Marcel ten Brinke
Notaris/eigenaar Notariskantoor ten Brinke B.V.