corono

 

Coronamaatregelen en de gevolgen voor u als klant.

Het kan u niet ontgaan zijn. De maatregelen die genomen zijn om een snelle verspreiding van het Corona-virus (Covid-19) tegen te gaan, zijn behoorlijk ingrijpend. 

Notariskantoor Ten Brinke is nog "gewoon" geopend en samen met mijn medewerkers blijf ik u van dienst. Hierbij zullen wel de richtlijnen van het RIVM en de KNB worden gevolgd. Belangrijke zaken daarbij zijn het regelmatig handenwassen door de aanwezige medewerkers en het hanteren van 1,5 meter afstand tussen de klanten/bezoekers.

 

Wat merkt u daar als klant van?

*Hebt u gezondheidsklachten?

Neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact op via 075-6474040. Dan zal in overleg met u gekeken worden naar de mogelijkheden die er zijn. Ook als u twijfelt verzoek ik u contact op te nemen. Soms is het ook mogelijk om telefonisch of via een video-gesprek contact te hebben.

 

*Bent u onlangs in een gebied geweest waar code oranje of rood voor geldt?

 Neem dan contact op met mijn kantoor en verplaats uw afspraak als uw afspraak binnen een periode van 11 dagen na terugkomst uit een dergelijk gebied valt. 

 

* Wie is waar welkom?

Alleen als u vooraf een afspraak hebt gemaakt omdat in het bijzijn van een notaris uw handtekenig gezet moet worden, bent u welkom op mijn kantoor. 

Bent u zelf slecht ter been en/of hebt u iemand die u komt brengen? Beperk dat dan ook tot maximaal één persoon die met u meekomt. Let wel: diegene mag niet aanwezig zijn bij het gesprek met mij of mijn medewerker.

Ik verzoek ook iedereen om niet naar mijn kantoor te komen als het niet echt nodig is. Dit houdt in dat alleen de mensen die een akte komen tekenen, mijn kantoor in mogen en eventueel in de spreekkamer plaats mogen nemen.

Leveranciers kunnen, tenzij er vooraf andere afspraken zijn gemaakt, hun bestelling plaatsen in de entreehal op de begane grond en zich melden via de intercom.

Onaangekondigd/spontaan bezoek kan zich in de entreehal melden via de intercom. Op dat moment zal gekeken worden of u toegelaten kan worden tot mijn kantoor of dat er een afspraak gemaakt moet worden.

* Aanmelden bij toegangsdeur

De toegangsdeur in de hal is gesloten. U kunt zich melden via de intercom. Als u een afspraak hebt, zal de deur op afstand geopend worden.

* Geen koffie of thee bij de afspraak

Om te voorkomen dat de medewerkers op een kortere afstand dan 1,5 meter van u moeten komen, kan ik u op dit moment geen koffie of thee aanbieden als u op bezoek komt.

* Volmacht

Voor een deel van de afspraken om een akte te tekenen, is het ook mogelijk om dat via een volmacht te doen. Aan verkopers van een woning zal daarom bij voorbaat een volmacht opgesteld worden. Bij het toesturen van de volmacht zal ook de verdere procedure over de wijze waarop de volmacht getekend kan worden worden uitgelegd. Het gebruik van een volmacht is in dat geval niet optioneel.

Per afspraak en per dossier zal bekeken worden of het mogelijk is om dit via een volmacht of andere wijze te kunnen regelen. Als dat mogelijk is, zal er contact met u opgenomen worden.

* Handen schudden, afstandhouden en verplicht mondkapje

Aan bezoekers van het kantoor zal geen hand gegeven worden. Ook wordt verzocht om 1,5 meter afstand te houden.

In de wachtruimte en bij de receptie is gratis een mondkapje te krijgen. Het juist dragen hiervan is binnen het hele kantoor (en dus ook in de spreekkamers) verplicht. Medewerkers zullen deze tijdens het gesprek ook dragen. Het mondkapje neemt u na afloop van uw bezoek mee en is herbruikbaar en wasbaar. Deze legt u dus niet terug tussen de niet-gebruikte mondkapjes.

Ook zullen de stoelen aan de tafel in de spreekkamer verder uit elkaar staan. Het verzoek is om de ruimte tussen de stoelen te respecteren.

Om ervoor te zorgen dat medewerkers ook zo veel mogelijk afstand kunnen houden, zal er geen koffie of thee aangeboden worden.

 Dat gebeurt niet om onbeschoft te zijn, maar uit bescherming van de andere, soms oudere of zwakkere, klanten.

 * Identificatie

Bij binnenkomst moest u zich als klant al identificeren met een geldig legitimatiebewijs. Dat gebeurt door uw legitimatiebewijs op echtheid te scannen en te controleren. Ik roep u op om daarvoor een paspoort mee te nemen. Hebt u geen paspoort, neem dan vooraf contact op.

* Thuiswerken

Een deel van de medewerkers werkt (meer) thuis dan voorheen. De thuiswerkende medewerkers hebben alle faciliteiten tot hun beschikking en zijn in beginsel ook telefonisch bereikbaar. Het kan echter zijn dat de medewerker die u wilt spreken niet op kantoor aanwezig is en telefonisch niet bereikbaar is. Uiteraard zal dan een bericht achtergelaten worden en zal contact met u gezocht worden.

* Verplaatsen afspraken

Het gevolg hiervan kan ook zijn dat er afspraken verplaatst moeten worden. Uiteraard zal dat zoveel mogelijk voorkomen worden. Als er al een afspraak verplaatst moet worden, dan zal hierover contact opgenomen worden. Ook als u zelf liever een afspraak wilt verplaatsen, kunt u telefonisch contact opnemen.

* Telefonische bespreking / Video-gesprekken

Een (voor)bespreking voor het opstellen van een of meer akten zal alleen per telefoon of met een videogesprek/beeldbellen plaatsvinden. Dit soort gesprekken worden niet op mijn kantoor gevoerd. Alleen afspraken waarvoor een handtekening gezet moet worden in het bijzijn van een notaris, zullen doorgang vinden. 

* Contante betaling

Contante betalingen worden op dit moment niet aangenomen. Een betaling kan óf vooraf per bankoverschrijving óf middels pin-betaling plaatsvinden.

* Laatste stand van zaken

Op dit deel van de website zal de laatste stand van zaken worden geplaatst. Ik raad u aan om deze site in de gaten te houden. Ook via de social media kanalen zullen wijzigen worden gecommuniceerd.

 

Ik hoop op uw begrip voor het eventuele ongemak en u snel weer met open deuren en koffie of thee te kunnen ontvangen.

Marcel ten Brinke
Notaris/eigenaar Notariskantoor ten Brinke B.V.