corono

 

Coronamaatregelen en de gevolgen voor u als klant.

Het kan u niet ontgaan zijn. De maatregelen die genomen zijn om een snelle verspreiding van het Corona-virus (Covid-19) tegen te gaan, zijn behoorlijk ingrijpend. 

Notariskantoor Ten Brinke is nog "gewoon" geopend en samen met mijn medewerkers blijf ik u van dienst. Hierbij zullen wel de richtlijnen van het RIVM en de KNB worden gevolgd. 

Wat merkt u daar als klant van?

*Hebt u gezondheidsklachten?

Neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact op via 075-6474040. Dan zal in overleg met u gekeken worden naar de mogelijkheden die er zijn. Ook als u twijfelt verzoek ik u contact op te nemen. Soms is het ook mogelijk om telefonisch of via een skype-gesprek contact te hebben.

 * Wie is waar welkom?

Bent u zelf slecht ter been en/of hebt u iemand die u komt brengen? Beperk dat dan ook tot maximaal één persoon die met u meekomt. Let wel: diegene mag niet aanwezig zijn bij het gesprek met mij of mijn medewerker.

Ik verzoek ook iedereen om niet naar mijn kantoor te komen als het niet echt nodig is. Dit houdt in dat alleen de mensen die een akte komen tekenen, in de spreekkamer plaats zullen mogen nemen.

Leveranciers kunnen, tenzij er vooraf andere afspraken zijn gemaakt, hun bestelling plaatsen in de entreehal op de begane grond en zich melden via de intercom.

Onaangekondigd/spontaan bezoek kan zich in de entreehal melden via de intercom. Op dat moment zal gekeken worden of u toegelaten kan worden tot mijn kantoor of dat er een afspraak gemaakt moet worden.

* Volmacht

Voor een deel van de afspraken om een akte te tekenen, is het ook mogelijk om dat via een volmacht te doen. Aan verkopers van een woning zal bijvoorbeeld bij voorbaat een volmacht opgesteld worden. Bij het toesturen van de volmacht zal ook de verdere procedure over de wijze waarop de volmacht getekend kan worden worden uitgelegd.

Per afspraak en per dossier zal bekeken worden of het mogelijk is om dit via een volmacht of andere wijze te kunnen regelen. Als dat mogelijk is, zal er contact met u opgenomen worden.

* Handen schudden en afstandhouden

Aan bezoekers van het kantoor zal geen hand gegeven worden. Dat gebeurt niet om onbeschoft te zijn, maar uit bescherming van de andere, soms oudere of zwakkere, klanten.

Ook zullen de stoelen aan de tafel in de spreekkamer verder uit elkaar staan. Het verzoek is om de ruimte tussen de stoelen te respecteren.

Om ervoor te zorgen dat medewerkers ook zo veel mogelijk afstand kunnen houden, zal er geen koffie of thee aangeboden worden.

 * Identificatie

Bij binnenkomst moest u zich als klant al identificeren met een geldig legitimatiebewijs. Dat gebeurt door uw legitimatiebewijs op echtheid te scannen en te controleren. Vanaf nu zal u verzocht worden het legitimatiebewijs zelf op de scanner te leggen. Uiteraard zal er een medewerker in de buurt zijn voor het geven van uitleg. Ik roep u op om daarvoor een paspoort mee te nemen. Hebt u geen paspoort, neem dan vooraf contact op.

* Thuiswerken

Een deel van de medewerkers zal (meer) thuis gaan werken. Er is hard aan gewerkt om ervoor te zorgen dat de thuiswerkers ook telefonisch bereikbaar zijn. Het kan echter zijn dat de medewerker die u wilt spreken niet op kantoor aanwezig is en telefonisch niet bereikbaar is. Uiteraard zal dan een bericht achtergelaten worden en zal contact met u gezocht worden.

* Verplaatsen afspraken

Het gevolg hiervan kan ook zijn dat er afspraken verplaatst moeten worden. Uiteraard zal dat zoveel mogelijk voorkomen worden. Als er al een afspraak verplaatst moet worden, dan zal hierover contact opgenomen worden. Ook als u zelf liever een afspraak wilt verplaatsen, kunt u telefonisch contact opnemen.

* Telefonische bespreking / Video-gesprekken

Zo veel mogelijk zal geprobeerd worden om een bespreking per telefoon of met een videogesprek te voeren. 

* Contante betaling

Contante betalingen worden op dit moment niet aangenomen. Een betaling kan óf vooraf per bankoverschrijving óf middels pin-betaling plaatsvinden.

* Laatste stand van zaken

Op dit deel van de website zal de laatste stand van zaken worden geplaatst. Ik raad u aan om deze site in de gaten te houden. Ook via de social media kanalen zullen wijzigen worden gecommuniceerd.

 

Ik hoop op uw begrip voor het eventuele ongemak en u snel weer met open deuren en koffie of thee te kunnen ontvangen.

Marcel ten Brinke
Notaris/eigenaar Notariskantoor ten Brinke B.V.